גליה הגיעה אלי בשל התעייפות רבה בכתיבה.
היא שמאלית, וכשהיא כותבת, היא משעינה את ראשה על ידה הימנית, במקום להחזיק את המחברת עם אותה היד.
אתם בודאי מתארים לעצמכם שהמחברת זזה כל הזמן, וגליה מתוסכלת...
כן, פעולת הכתיבה מצריכה שימוש בשתי הידיים: היד הכותבת והיד המייצבת את המחברת. אחרי שיחה עם ההורים התברר לי שגליה מתקשה בשימוש של שתי הידיים לצורך ביצוע פעולות נוספות: כבר בגן היא התקשתה בגזירה במספריים, ושעד היום (היא בכתה ג') היא לא יודעת לשרוך שרוכי נעליים.
חשבתי לעצמי, זה הזמן לדבר קצת על תיאום בין שתי ידיים.
בין הדברים שמצריכים תיאום טוב בין שתי הידיים אפשר למצוא פעולות כמו לבישה, אכילה, משחק ולמידה. וכן, גם המחווה הכל כך ישראלית הזו - הכפיים.
תיאום בין שתי הידיים מתבצע בשני סוגים של פעולות:
- שתי הידיים עושות את אותה הפעולה (כמו רידוד במערוך למשל)
- כל יד מבצעת פעולה אחרת, אבל שתי הידיים עובדות בתיאום (כמו בכתיבה ביד אחת ואחיזת הדף עליו כותבים ביד השניה)
הרבה ילדים מתקשים בפעולות כאלה.
איך לעודד ולפתח תיאום טוב בין הידיים
הנה כמה פעילויות שיעשו כיף לילדים וגם יפתחו ויעודדו תיאום טוב בין הידיים:- רידוד בצק/ פלסטלינה במערוך
- גזירה במספריים
- קריעת נייר לחתיכות קטנות
- פתיחת וסגירת קופסאות, כאשר יד אחת מייצבת והשניה פותחת את הקופסא
- הפרדה בין חלקי לגו מחוברים או קוביות מחוברות
- השחלת חרוזים
- זריקה ותפיסה של כדור בשתי ידיים
- דחיפה של עגלת צעצועים או עגלת תינוק בעזרת שתי ידיים
- חידוד צבעים ועפרונות
- קפיצה על דלגית
- קיפולי נייר
אז כשהילדים מצליחים בפעילויות האלה - אל תשכחו: תנו להם בכפיים!
בהצלחה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה